• SANTIAGO DE COMPOSTELA CAPITAL ESPAÑOLA DA ECONOMÍA SOCIAL
  • UNINOVA
  • BIO POLO SIONLLA
  • AXENDA URBANA 2030 SANTIAGO DE COMPOSTELA

Unha curva en forma de logotipo de Nike: a última teoría sobre como será a recuperación económica

Unha análise preliminar de Deloitte sobre o impacto do coronavirus no consumo e a distribución desenvolve esta idea. De acordo á consultora —que explica que non é un informe ao uso, senón material utilizado durante un \'webinar\'— a recuperación do gasto en viaxes, lecer e comercio non chegaría ata pasados o nadal deste ano. O único sector que se ve beneficiado polo confinamento é o gran consumo, que viviu semanas axitadas.

O valor empresarial do deseño

En resumo, a influencia potencial do deseño no crecemento das empresas é enorme, tanto en produtos como en servizos. A boa noticia é que hoxe hai máis oportunidades que nunca para buscar un deseño centrado no usuario e analiticamente estudado. Os clientes poden enviar opinións ás empresas (e entre elas) en tempo real, o que permite que o deseño sexa medido polos propios clientes, xa sexa que as empresas queiran escoitalo ou non, a través dos seus comportamentos de compras.

Salvo en lecer, en 2018 gastamos menos en todos os sectores

Segundo o estudo, “o consumo en España está a dar mostra de esgotamento”, como reflicte o descenso no número de persoas consumidoras que declararon comprar bens e servizos en distintas áreas (saúde, electrónica, mobles, reformas…). A porcentaxe cae en case todos os sectores se o comparamos co ano anterior, salvo en lecer, onde os españois e as españolas aumentaron o gasto un 5%.

O freno do consumo dos fogares, outro síntoma da ralentización económica

Así, o gasto en consumo final dos fogares pasou de crecer un 0,7% no primeiro trimestre do ano para facelo unicamente un 0,2% no segundo. Unha caída que marca unha tendencia cuxa primeira causa, apunta Miguel Cardoso, economista xefe para España de BBVA Research, é “a desaparición da demanda embalsada, sobre todo de bens caros e duradeiros” (como automóbiles ou electrodomésticos), cuxa compra españois e españolas pospuxeron durante a crise ata que melloraron as expectativas.

Grandes e no centro: as tendas transfórmanse para ‘cazar’ ao novo consumidor

Os novos hábitos de consumo e o avance da venda online están a dar un novo sentido ao comercio físico. O novo comercio polo miudo está definido por dous factores: conveniencia e experiencia. “A experiencia por metro cadrado será a nova métrica para medir o éxito dunha tenda nunha contorna competida e desafiante”, asegura KPMG no informe Global Retail Trends 2018.

Experiencias multisensoriais cambian as decisións de compra en tendas e restaurantes

Con todo, agora mesmo, o que as persoas esperan e o que queren é algo lixeiramente diferente. Agora queren experiencias e buscan ademais que esas experiencias sexan en grao sumo completas e do máis complexas. E esas experiencias, especialmente cando máis completas e máis intensas sexan, teñen un efecto directo sobre os consumidores e as consumidoras e sobre a súa percepción do estado das cousas.

Poden as empresas producir bens sociales mentres operan dentro dos límites do capitalismo baseado no mercado?

Nesta sociedade cada vez máis conectada, todos buscamos empresas que poidan axudarnos a orientarnos cara á sustentabilidade global a longo prazo. Os millennials: a xeración que representa a maior porcentaxe da forza de traballo de EE. UU. e impulsa billóns de dólares en gastos de consumo, inviste, traballa e compra activamente en empresas que xunto co crecemento financeiro priorizan o obxectivo social.

A distribución urbana transformará o modelo de consumo e a planificación urbanística

Segundo un estudo elaborado por Cimalsa, o crecemento das entregas de comercio electrónico no centro das cidades incrementouse nos últimos anos, o que leva que aumentasen os niveis de conxestión nalgunhas zonas, dificultando a convivencia con outras actividades.