Prestación extraordinaria por cese de actividade para autónomos afectados pola crise do COVID-19
Regúlase o dereito a prestación extraodinaria por cese de actividade para dos traballadores por conta propia ou autónomos afectados pola crise sanitaria ocasionada polo COVID-19
Beneficiarios: Traballadores por conta propia ou autónomos, cuxas actividades queden suspendidas, en virtude do previsto no Real Decreto 463/2020, ou, noutro caso, cando a súa facturación no mes anterior ao que se solicita a prestación véxase reducida, polo menos, nun 75 por cento en relación coa media de facturación do semestre anterior, sempre que cumpran os seguintes requisitos:
- Estar afiliados e en alta, na data da declaración do estado de alarma, no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores por Conta Propia ou Autónomos ou, no seu caso, no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores do Mar.
- No caso de que a súa actividade non se vexa directamente suspendida en virtude do previsto no Real Decreto 463/2020, do 14 de marzo, acreditar a redución da súa facturación en, polo menos, un 75 por cento, en relación coa efectuada no semestre anterior.
- Acharse ao corrente no pago das cotas á Seguridade Social. Con todo, se na data da suspensión da actividade ou da redución da facturación non se cumprise este requisito, o órgano xestor convidará o pago ao traballador autónomo para que no prazo improrrogable de trinta días naturais ingrese as cotas debidas. A regularización do descuberto producirá plenos efectos para a adquisición do dereito á protección.
Contía: Determinarase aplicando o 70 por cento á base reguladora. Cando non se acredite o período mínimo de cotización para ter dereito á prestación, a contía da prestación será equivalente ao 70 por cento da base mínima de cotización no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores por Conta Propia ou Autónomos ou, no seu caso, no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores do Mar.
Duración: terá unha duración dun mes, ampliándose, no seu caso, ata o último día do mes no que finalice o estado de alarma, no caso de que este prorróguese e teña unha duración superior ao mes. O tempo da súa percepción entenderase como cotizado e non reducirá os períodos de prestación por cesamento de actividade aos que o beneficiario poida ter dereito no futuro.
A percepción será incompatible con calquera outra prestación do sistema de Seguridade Social.
Os socios traballadores das cooperativas de traballo asociado que optasen por cotizar como traballadores por conta propia no réxime especial que corresponda terán dereito igualmente a esta prestación extraordinaria, sempre que reúnan os requisitos establecidos neste artigo.
Documentación:
- Solicitude de prestación.
- Modelo 145 de datos ao pagador.
- Fotocopia DNI/ NIE/Pasaporte.
- Número de Conta Bancaria, código IBAN.
- Os dous últimos recibos de cotización.
- Libro de familia no caso de fillos a cargo.
- Ademais desta documentación, cando a causa da prestación sexa a diminución da facturación deberán de acreditar a devandita redución. No formulario da páxina web indicarase a documentación para presentar en cada caso.
Presentación de solicitudes:
Na Mutua Colaboradora coa Seguridade Social coa que teña concertada a protección do cesamento de actividade ou a Entidade Xestora correspondente: Instituto Social da Mariña ou Servizo Público de Emprego Estatal.